انجمن آموزش مکالمه عربی
السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
مرحبا بک في منتدی تعليم العربية للناطقين بالفارسية
يمکنک قراءة المواضيع والتحميل بدون التسجيل. ولکن إذا أردت أن تساهم في المواضيع یجب أن تسجل في المنتدی ويتم تفعيل حسابک من قبل المدير.
مع خالص الشکر و التحية
فریق الإدارة
************
سلام
خـــــوش آمــــــــــــــــدید
برای شرکت در مباحث این انجمن و استفاده از امکانات آن نیاز به عضویت دارید. پس از تایید عضویت می توانید در مباحث انجمن شرکت کنید.
برای دانلود کتابها، درسها، فیلمها، معجمها و نرم افزارهای آموزش مکالمه از وبلاگ انجمن به آدرس زیر استفاده کنید:
http://www.arabiforall.com/
با تشکر
گروه مدیریت انجمن مکالمه عربی
انجمن آموزش مکالمه عربی
السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
مرحبا بک في منتدی تعليم العربية للناطقين بالفارسية
يمکنک قراءة المواضيع والتحميل بدون التسجيل. ولکن إذا أردت أن تساهم في المواضيع یجب أن تسجل في المنتدی ويتم تفعيل حسابک من قبل المدير.
مع خالص الشکر و التحية
فریق الإدارة
************
سلام
خـــــوش آمــــــــــــــــدید
برای شرکت در مباحث این انجمن و استفاده از امکانات آن نیاز به عضویت دارید. پس از تایید عضویت می توانید در مباحث انجمن شرکت کنید.
برای دانلود کتابها، درسها، فیلمها، معجمها و نرم افزارهای آموزش مکالمه از وبلاگ انجمن به آدرس زیر استفاده کنید:
http://www.arabiforall.com/
با تشکر
گروه مدیریت انجمن مکالمه عربی
انجمن آموزش مکالمه عربی

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم, أنت لم تقم بتسجيل الدخول بعد! يشرفنا أن تقوم بالدخول أو التسجيل إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى

همایش چالش‌های آموزش زبان عربی و اشتغال دانش آموختگان این رشته با حضور استاد اصغری

مشاهده موضوع بعدي مشاهده موضوع قبلي اذهب الى الأسفل  پيام [صفحه 1 از 1]

اسدی

اسدی
گروه مدیریت انجمن
همایش چالش‌های آموزش زبان عربی و اشتغال دانش آموختگان این رشته با حضور استاد اصغری Arabiforall_h3



همایش چالش‌های آموزش زبان عربی و اشتغال دانش آموختگان این رشته، با حضور استاد مهدی اصغری در مرکز اطلاع رسانی بازارکار برگزار شد. استاد اصغری در این همایش ضمن بررسی روش‌های تدریس زبان عربی در مراکز آموزشی اعم از مدارس، دانشگاهها، آموزشگاههای آزاد و حوزه‌های علمیه، از نبود هدف گذاری مناسب در آموزش یاد کرد و افزود: تا زمانی که پاسخ به این سوال که چرا زبان را می‌آموزم؟ در ذهن زبان آموز و مسئولان آموزش زبان به صورت روشن وجود نداشته باشد، زبان به کاربرد و مهارت منتهی نخواهد شد. پرسشی که پاسخ به آن هدف را روشن می‌کند و هدف خود ایجاد انگیزه خواهد کرد. اگر این هدف واقعی، ملموس و هماهنگ با شرایط جامعه باشد، زبان آموز را به جلو سوق خواهد داد.
وی هم‌چنین افزود : آنچه امروزه نه تنها در آموزش زبان عربی بلکه در بسیاری رشته‌ها با آن مواجه هستیم این است که یادگیری خود تبدیل به هدف شده است. آن هم نه یادگیری با هدف کسب مهارت بلکه تنها برای انباشت اطلاعات به جهت تست زنی، کسب نمره و مدرک. اطلاعاتی که چون از حافظه کوتاه مدت فراتر نرفته است، به زودی فراموش خواهد شد.
 استاد اصغری هم‌چنین تصریح کرد: تا زمانی که هدف آموزش مدرک است، نتیجه آن جز بیکاری و یاس زبان آموز نیست چون هدف حاصل شده است و چالش دیگری در برابر زبان آموز باقی نمانده است.
ایشان سوال دیگری که در آموزش ما بی‌جواب مانده است و پاسخ به آن مقدم بر انتخاب ماده درسی است را اینگونه بیان کرد: چگونه بیاموزم؟ و افزود: برای پاسخ به این پرسش دو نکته باید مورد توجه قرار گیرد : 1. روش شناسی آموزش و 2. روانشناسی آموزش . ولی متاسفانه پاسخی به این پرسش نه در ذهن زبان آموز و نه مدرس و مسئولان آموزشی وجود ندارد.
وی هم‌چنین یکی از موانع اساسی در زمینه یادگیری زبان را اینگونه تبیین کرد: کودکی که در 4 یا 5 سالگی به خوبی به زبان مادری صحبت می‌کند و آن را می‌فهمد، و به اعتقاد من این بدان معنا است که حتما قادر خواهد بود، زبان دوم را نیز بیاموزد، پس از ورود به مدرسه با نگاه جدیدی به علم رو به رو می‌شود. نظام آموزشی، علم را مقوله‌ای که باید خوانده شود و خروجی آن نیز مکتوب است معرفی می‌کند و این مسئله او را از روند طبیعی و غریزی یادگیری زبان جدا می‌کند. زیرا اساسا زبان مقوله‌ای است گفتاری و شنیداری و نه پدیده‌ای نوشتاری و قابل خواندن. همان‌طور که علم تصویر اشیا در ذهن است و نه نوشته آنها بر کاغذ.
مسئول آموزش مرکز تخصصی زبان عربی در ادامه خاطر نشان کرد: آنچه ما در این مرکز بر آن تکیه می‌کنیم، تصاویر ذهنی و نه تصاویر موجود در کتاب و سی دی است، زیرا معتقدیم کسی که زبان مادری را آموخته است، آلبوم تصاویر ذهنی کاملی دارد و فقط کافی است زبان دوم را با تصاویر ذهنی خود تطبیق دهد. هم‌چنین سعی می‌کنیم به روان شناسی آموزش و شیوه های نوین یادگیری، به‌گونه‌ای که آسان‌تر، عمیق‌تر و بهتر بیاموزیم، توجه کنیم و عملا سعی می‌کنیم از زبان مهارت بسازیم، زیرا زبانی که به مهارت تبدیل نشود، زبان نیست و ارتباطی با زبان آموز و جامعه برقرار نخواهد کرد.
وی هم چنین افزود: علاوه بر این ما سعی می‌کنیم از ابتدا زبان آموز را به این نکته توجه دهیم که باید افقی روشن برای یادگیری در برابر خود ترسیم کند و معتقدیم درکنار آموزش بلکه مقدم برآن باید به مسئله پرورش توجه کرد و پرورش به معنای پاسخ به همین دو سوال اساسی است: "چرا یاد بگیریم؟" و "چگونه یادبگیریم؟". نکته ای که قبل از "چه یاد بگیریم؟" باید مورد توجه قرار گیرد.
همایش چالش‌های آموزش زبان عربی و اشتغال دانش آموختگان این رشته با حضور استاد اصغری Arabiforall_h2
همایش چالش‌های آموزش زبان عربی و اشتغال دانش آموختگان این رشته با حضور استاد اصغری Arabiforall_h
همایش چالش‌های آموزش زبان عربی و اشتغال دانش آموختگان این رشته با حضور استاد اصغری Arabiforall_h4

http://www.arabiforall.com

مشاهده موضوع بعدي مشاهده موضوع قبلي بازگشت به بالاي صفحه  پيام [صفحه 1 از 1]

صلاحيات هذا المنتدى:
شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد